Vad gäller om du glömmer att boka av din tid? Vad händer om du gör en för sen avbokning? Vad händer om du inte dyker upp? Här är det finstilta, om än läsbart.
Varför debiteras du?
När Du beställer tid för behandling så gör vi ett muntligt avtal.
DU (köparen) förbinder dig att komma till oss vid en i förväg överenskommen tid och köpa en behandling.
Vi (säljaren) förbinder oss att reservera denna tid för DIG och inte sälja den till någon annan. Vi sänder en skriftlig bekräftelse från oss via e-post (om du uppgett e-postadress) och/eller via SMS (om du uppgett mobilnummer). I den skriftliga bekräftelsen framgår sista tidpunkt för avbokning och avbokningskod. Du får också en SMS-påminnelse 24 timmar före bokad tid för att du ska hinna agera om du behöver boka av eller ändra din bokning.
Så länge Du inte avbeställer tiden senast kl 12 dagen före behandlingen så kan vi inte sälja den bokade tiden till någon annan.
Därför är du betalningsskyldig:
Som egen företagare med tjänster inom friskvård och hälsa är vi beroende av att sälja tider för behandlingar till våra kunder och kan vi inte utföra tiden du bokat med oss, har vi andra kunder som gärna hade kommit på din bokade tid istället. Många gånger har vi dessutom någon som står på väntelista för en viss tid eller dag vid akuta besvär. Då hade vi kunnat erbjuda tiden till någon annan som också vill komma till oss för att må bra. Men då bara, om vi får din avbokning av din bokning i tid.
Vi vill hålla hög kvalitet i våra behandlingar och ge god service till våra kunder.